پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226251
فلسفه گذاشتن سنگ لحد در قبر چيست؟
تاریخ انتشار : 1395/06/17 10:20:03
نمایش : 2034
حجت‌الاسلام بهاري گفت: خداوند تنها يک راه را براي بازگشت مردگان به دنيا جلوي پاي انسان‌ها قرار داده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام و المسلمين ابراهيم بهاري، کارشناس مسائل مذهبي گفت: زماني که ميت را غسل داده و راهي قبرستان مي‌کنند، روح ميت از بالا نظاره‌گر تمامي ماجراست، البته نمي‌داند که از دنيا رفته است. وقتي خوب به جسد نگاه مي‌کند، متوجه مي‌شود که مي‌خواهند او را دفن کنند، در اين حالت سعي مي کند اطرافيانش را متقاعد کند که زنده است، اما کسي صداي او را نمي‌شنود.

وي افزود: زماني که ميت را دفن مي‌کنند، همچنان تصور مي‌کند که از دنيا نرفته، تا اينکه تصميم مي‌گيرد از جاي خود بلند شود و سمت خانه و خانواده اش رود. وقتي مي‌خواهد بلند شود، سرش به سنگ لحد برخورد مي‌کند و اينجاست که متوجه مي‌شود، مرده است. البته اين روايت بيشتر تمثيلي و استعاري است، نه اينکه جسم ميت واقعاً به سنگ برخورد کند.

 

کارشناس مسائل مذهبي ادامه داد: پس از آنکه ميت به مرگش پي مي‌برد، ياد دنيا و اعمال اشتباهش مي‌افتد. به اين فکر مي‌افتد که چگونه مي‌خواهد جواب گناهاني که مرتکب شده است را بدهد. پس از خدا مي خواهد که او را به دنيا بازگرداند، شايد بتواند کارهاي اشتباهش را جبران کند.

وي اظهار داشت: در اينجا ندا مي‌رسد «اگر با قاطعيت مي گفتي که جبران مي‌کني، تو را به دنيا باز مي گردانديم» طبق اين گفته خداوند تنها راه بازگشت مردگان به دنيا درخواست قاطع از خداوند براي جبران است. 

بهاري ادامه داد: خداوند مي فرمايد که اگر انسان‌ها را به دنيا برمي گردانديم دوباره همان کارهاي پيش را انجام مي‌دادند، بنابراين بازگشتي در کار نخواهد بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html